Technika nordic walking

Maszerowanie ze specjalnymi kijkami staje się coraz modniejszą formą rekreacji. Nordic walking to naprawdę zdrowy i przyjemny sposób spędzania wolnego czasu.

Podstawą tego rodzaju marszu jest zaopatrzenie się w odpowiednie kije do nordic walking. Są one pomyślane w ten sposób aby maksymalnie odciążać stawy osoby, która ich używa. Okazuje się też, że użycie kijków podczas marszu powoduje zaangażowanie różnych partii mięśni, które nie pracują podczas zwyczajnego spaceru. Rozpoczynając swoją przygodę z nordic walking trzeba pamiętać o właściwym stroju i butach do marszu z kijkami. Bardzo dużym plusem jest to, że nie trzeba szukać jakiegoś wyjątkowego miejsca do marszu. Ważne aby była możliwość obrania jednego kierunku i spokojnego podążania naprzód. Im bardziej spokojne miejsce tym naturalnie lepiej.

Wiele osób zastanawia się czy nordic walking to sport czy rehabilitacja. Właściwie wszystko zależy od indywidualnego podejścia i potrzeb. Oczywiście najpierw trzeba dobrze poznać prawidłową technikę chodzenia. Następnie można położyć główny nacisk na pracę nad wzmocnieniem mięśni. Można też jednak postawić na odchudzanie z nordic walking. Znaczna część osób docenia natomiast ogólne korzyści zdrowotne płynące z uprawiania tego rodzaju aktywności fizycznej. Na pewno bardzo dobrze wpływa na układ oddechowy oraz sercowo-naczyniowy. Poprawia też samopoczucie, nordic walking nie jest bowiem bardzo męczący ale sprawia że osoba która go uprawia ma przyjemne uczucie aktywnie spędzonego czasu.